Новости проекта
Разъяснение ситуации с рекламой и предупреждением МАРТ
Обновленные функции Schools.by
Голосование
Пользуетесь ли вы мобильным приложением Schools.by?
Всего 0 человек

Кансультацыя для бацькоў " Развіццё вышэйшых псіхічных функцый дзяцей"

Дата: 21 ноября 2019 в 09:45, Обновлено 21 декабря 2020 в 11:29

Похожее изображение

Тэма: Развіццё вышэйшых псіхічных функцый

 Усе бацькі будучых першакласнікаў мараць пра тое, каб іх дзіця паспяхова пачаў навучанне ў школе. Паступленне ў школу - надзвычай адказны момант як для самога дзіцяці, так і яго бацькоў.Практычны вопыт псіхалагічнага абследавання дзяцей паказвае, што далёка не ўсе дзеці ўсебакова падрыхтаваныя да бязбольнага і паспяховага ўваходжання ў вучэбную дзейнасць у школе.Разумеючы важнасць падрыхтоўкі да школы, нават за некалькі месяцаў да пачатку навучальнага года можна арганізаваць мэтанакіраваныя развіваючыя заняткі з дзецьмі, якія дапамогуць ім на гэтым новым этапе жыцця.

Многае могуць зрабіць для дзіцяці ў гэтых адносінах бацькі - першыя і самыя важныя выхавальнікі.

Гатоўнасць да школьнага навучання прадугледжвае шматкампанентную  адукацыю. Перш за ўсё ў дзіцяці павінна быць жаданне ісці ў школу. На мове псіхолагаў - гэта матывацыя да навучання. Таксама ён павінен умець ўзаемадзейнічаць з аднагодкамі, кантраляваць свае паводзіны, выконваць патрабаванні педагога. Важна, каб дзіця было здаровым, цягавітым, каб мог вытрымліваць нагрузку на працягу ўрока і ўсяго навучальнага дня. І, мабыць, самае галоўнае, у яго павінна быць добрае разумовае развіццё, якое з'яўляецца асновай для паспяховага авалодання школьнымі ведамі, уменнямі і навыкамі. Шмат у чым гэта залежыць ад таго, наколькі добра ў дзіцяці развіта мысленне.

Мысленне   - гэта працэс пазнання чалавекам рэчаіснасці з дапамогай разумовых працэсаў - аналізу, сінтэзу, разваг.

Вылучаюць тры выгляду мыслення:

  • Наглядна-дзейснае . Спазнанне адбываецца з дапамогай маніпулявання прадметамі, цацкамі. 
    Наглядна-вобразнае. Спазнанне адбываецца з дапамогай прадстаўлення прадметаў, з'яў. 
    Славесна-лагічнае. Пазнанне з дапамогай паняццяў, слоў, разваг.

Наглядна-дзейснае мысленне асабліва інтэнсіўна развіваецца ў малодшым узросце. На аснове наглядна-дзейснага мыслення фармуецца больш складаная форма мыслення - наглядна-вобразнае. Дзіця ўжо можа вырашаць задачы на аснове ўяўленняў, без прымянення практычных дзеянняў.

Да шасці-сямі гадоў пачынаецца больш інтэнсіўнае фарміраванне славесна - лагічнага мыслення, якое звязана з выкарыстаннем і пераўтварэннем паняццяў.

Усе віды мыслення цесна звязаныя паміж сабой. Пры вырашэнні задач славесныя развагі абапіраюцца на яркія вобразы. У той жа час рашэнне нават самай простай, самай канкрэтнай задачы патрабуе славесных абагульненняў.

Розныя гульні, канструяванне, лепка, маляванне, чытанне развіваюць у дзіцяці такія разумовыя аперацыі як абагульненне, параўнанне, ўстанаўленне прычынна - выніковых сувязяў, здольнасць разважаць.

Калі з дзіцем праводзяцца спецыяльныя заняткі, то развіццё мыслення адбываецца хутчэй. А самі паказчыкі мыслення могуць паляпшацца ў 3-4 разы. Вялікую дапамогу свайму дзіцяці могуць аказаць бацькі. Навучанне лепш ажыццяўляецца ў натуральным, самым прывабным для дашкольнікаў выглядзе дзейнасці - гульні.

Важную годнасць гульнявой дзейнасці - гэта ўнутраны характар яе матывацыі. Дзеці гуляюць таму, што ім падабаецца сам гульнявы працэс. Развіваючыя гульні робяць вучэнне цікавым заняткам, спараджаюць цікавасць да навакольнага свету.

Праца па развіцці мыслення павінна праводзіцца сістэматычна. Развіваць мысленне можна не толькі дома. Гэта можна рабіць па дарозе дадому, на прагулцы і нават падчас заняткаў хатнімі справамі.Самае важнае ў гэтай справе - стварыць станоўчы эмацыянальны настрой. Калі дзіця па нейкай прычыне не хоча займацца, перанясіце занятак на больш падыходнае для гэтага час.

Я хачу пазнаёміць вас з некаторымі гульнявымі практыкаваннямі, спрыяльнымі развіццю мыслення. Гэтыя практыкаванні можна ператварыць у цікавую гульню. У гульні вы можаце ўсталяваць правіла - за верны адказ дзіця атрымлівае фішку ці нейкую іншую ўзнагароду. Гэта выклікае дадатковую зацікаўленасць у гульні.

Гульня "Закончы слова»

Вы будзеце пачынаць слова, прамаўляючы першы склад, а дзіця - яго заканчваць.

«Адгадай, што я хачу сказаць»

Прапануецца 10 складоў:   па-, в е а-, на-, мі-, му -, да-, чэ-, пры -, КУ, зо -.

Калі дзіця лёгка і хутка спраўляецца з заданнем, то прапануеце яму прыдумляць не адно слова, а столькі, колькі зможа.

Фіксуйце не толькі правільнасць адказаў, але і час, якое з'яўляецца паказчыкам разумовых працэсаў, кемлівасці, маўленчай актыўнасці.

Для развіцця разумовых працэсаў абагульнення, вылучэння істотных прыкмет можна правесці гульню   «Знайдзі лішняе слова».

Прачытайце дзіцяці серыю слоў. Кожная серыя складаецца з чатырох слоў. Тры словы аб'яднаны па агульным для іх прыкмеце, а адно слова адрозніваецца ад іх і павінна быць выключана.

Прапануеце вызначыць слова, якое з'яўляецца «лішнім».

  1. Яблык, сліва,   агурок, груша.
  2. Лыжка, талерка, каструля, сумка.
  3. Сукенка, швэдар, кашуля, шапка.
  4. Бяроза, дуб,   суніца, хвоя.
  5. Мыла, зубная паста,   венік, шампунь.
  6. Хлеб, малако, тварог, смятана.
  7. Гадзіна, хвіліна,   лета, секунда.
  8. Ластаўка, варона,   курыца, сарака.

Гульня «Назаві слова»   спрыяе развіццю гнуткасці розуму.

Прапануеце дзіцяці называць як мага больш слоў, якія абазначаюць якое-небудзь паняцце.

  1. Назаві словы, якія абазначаюць дрэвы (бяроза, хвоя, елка, рабіна, асіна ...)
  2. Назаві словы, якія абазначаюць хатніх жывёл.
  3. Назаві словы, якія абазначаюць звяроў.
  4. Назаві словы, якія абазначаюць гародніну.
  5. Назаві словы, якія абазначаюць садавіну.
  6. Назаві словы, якія абазначаюць транспарт.
  7. Назаві словы, якія адносяцца да спорту.
  8. Назаві словы, якія абазначаюць наземны транспарт.

Варыянты заданняў вы можаце падбіраць па сваім меркаванні. Калі дзіця памыліўся і няправільна назваў слова, то неабходна абмеркаваць яго памылку і выправіць яе. 
Наступныя гульні спрыяюць развіццю мыслення і кемлівасці. Яны таксама спрыяюць павелічэнню слоўнікавага запасу.

Гульня «Як гэта можна выкарыстоўваць»

Прапануеце дзіцяці: «Я буду казаць словы, ты таксама кажы, але толькі наадварот. Напрыклад: вялікі - маленькі ». 
Можна выкарыстоўваць наступныя пары слоў:

вясёлы       -       сумны 
хуткі       -     павольны 
пусты          -     поўны 
худы          -      тоўсты 
разумны         -     дурны 
цяжкі      -     лёгкі 
адважны      -      баязлівы 
цвёрды        -     мяккі 
шурпаты   -      гладкі

Гульня «Бывае - не бывае»

Для гульні вам спатрэбіцца мяч. 
Вы называеце якую-небудзь сітуацыю і кідаеце дзіцяці мяч. Дзіця павінна злавіць мяч ў тым выпадку, калi названая  сітуацыя бывае, а калі няма, то лавіць мяч не трэба.

Сітуацыі можна прапаноўваць розныя:

Тата пайшоў на працу. 
Цягнік ляціць па небе. 
Чалавек залез у гняздо. 
Паштальён прынёс ліст. 
Яблык салёны. 
Дом пайшоў гуляць. 
Воўк блукае па лесе. 
На дрэве выраслі гузы. 
Кошка гуляе па даху. 
Сабака гуляе па даху. 
Дзяўчынка малюе домік. 
Лодка плавае па небе. 
Ўначы свеціць сонца. 
Узімку ідзе снег. 
Узімку грыміць гром. 
Рыба спявае песні. 
Вецер пампуе дрэвы

Гульня «Адгадай па апісанні»

Дарослы прапануе адгадаць, пра што (аб якой гародніне, жывёле, цацке) ён кажа і дае апісанне гэтага прадмета.Напрыклад: гэта гародніна, ён чырвоны, сакавіты. (Памідор).Калі дзіця абцяжарваецца з адказам, перад ім выкладваюць карцінкі з рознай  гароднінай. Дзіця знаходзіць патрэбны малюнак.

Гульня «Хто кім будзе»

Дарослы паказвае або называе прадметы і з'явы, а дзіця павінен адказаць на пытанне: «Як яны зменяцца, кім будуць?» .Кім (чым) будзе: яйка, кураня, семечка, вусень, мука, драўляная дошка, цэгла, тканіна. Можа існаваць некалькі адказаў на адно пытанне. Неабходна заахвочваць дзіцяці за некалькі правільных адказаў.

Збіраючыся на шпацыр, вазьміце з сабой мяч. Ён вам спатрэбіцца для правядзення гульні   «Адказвай хутка».

Дарослы кідае дзіцяці мяч, называе колер. Дзіця, вяртаючы мяч, павінен пастарацца хутка назваць прадмет гэтага колеру. Можна называць не толькі колер, але і любое якасць (густ, форму) прадмета.

Увечары, у спакойным хатням прыпынку правядзіце гульню   «Прыдумай назву». Для яе неабходна падрыхтаваць некалькі невялікіх дзіцячых вершаў. Прачытайце дзіцяці верш, не называючы загалоўка.Прапануеце яму самому прыдумаць кожнаму вершу нейкую назву. Гэтая гульня навучыць дзіцяці абагульняць і вылучаць галоўную думку ў вершы. Часта дзеці прыдумляюць нават больш удалыя назвы, чым аўтарскія. 
 

Кансультацыю падрыхтавала настаўнік-дэфектолаг К.З.Дзюрычка.

Комментарии:
Оставлять комментарии могут только авторизованные посетители.